عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به باج موزیک خوش آمدید برای استفاده بهتر از محتویات سایت به عضویت خانواده بزرگ باج موزیک کمپانی درآیید.پیروز باشید و کامروا/مدیریت سایت»بهزاد باج

نظر شما راجع به وبلاگ باج موزیک کمپانی؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان BaJ music company و آدرس bajmusic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 691
بازدید ماه : 764
بازدید کل : 90533
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

لینک باکس هوشمند

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 29
:: بازدید هفته : 691
:: بازدید ماه : 764
:: بازدید سال : 876
:: بازدید کلی : 90533

RSS

Powered By
loxblog.Com

کمپانی موسیقی باج

سیمین غانم با هوادارانش در اسفند دیدار میکند
یک شنبه 22 بهمن 1391 ساعت 19:40 | بازدید : 400 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

۹، ۱۰و ۱۱ اسفند
دیدار «سیمین غانم» با دوستدارانش در تالار وحدت

 «سیمین غانم» در روزهای نهم، دهم و یازدهم اسفند ماه سال جاری در تالار وحدت میزبان طرفدارانش خواهد بود. این دومین مجموعه برنامه‌های خانم غانم در سال ۹۱ می‌باشد و او اردیبهشت ماه امسال هم در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخته بود. 

قیمت بلیتهای این برنامه ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵ و۴۰ هزار تومان می‌باشد. 

این کنسرت زنانه همواره طررفداران خاص خودش را داشته و در زمان برگزاری مورد استقبال دوستدرانش قرار گرفته است. علاقمندان برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به سایت‌های معتبر بلیت فروشی آنلاین و مراکز معتبر مراجعه نمایند. 

 «سیمین غانم» در سال ۱۳۲۳ و در شهر تنکابن متولد شد و از سال ۱۳۴۸ فعالیت هنری خود را به طور رسمی آغاز کرد. خواننده قطعات خاطره انگیز گل گلدون، سیب و مرد من نخستین کنسرت خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مهر ماه ۱۳۷۸ و در سینما صحرای تهران اجرا کرد. 
 
برنامه‌های ایشان معمولا در طول سالهای اخیر مورد توجه دوستداران این سبک قرار گرفته است و جزو معدود بانوان هنرمندی ست که همچنان در حال فعالیت مجاز در داخل کشور است 

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: کنسرت , برنامه کنسرت , زمان کنسرت , اجرای زنده , مکان و زمان کنسرت , جدید ترین کنسرت ها , برنامه کنسرت سیمین غانم , سیمین غانم , بانوی هنرمند , تالار وحدت , کنسرت اسفند ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برای هر کدام یک سانس کافی است!؟
یک شنبه 22 بهمن 1391 ساعت 19:58 | بازدید : 552 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
 

احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین، مازیار فلاحی و محسن یگانه هرگدام یک سانس روی صحنه می روند
کنسرت‌های‌ جالب ستاره‌های پاپ!

احسان خواجه امیری، فرزاد فرزین، مازیار فلاحی و محسن یگانه در روزهای ۴ و ۵ اسفند ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران بروی صحنه می‌روند. 

شکل برگزاری این برنامه‌ها در نوع خودش جالب توجه است و مشخص نیست برنامه گذار این کنسرت‌ها، چطور قرار است کنسرت دو خواننده پر طرفدار را در یک روز و در یک سالن و به فاصله نیم ساعت روی صحنه ببرد. 

بر اساس این گزارش، احسان خواجه امیری در روز جمعه ساعت ۳۰: ۱۸ دقیقه در سانس اول سالن میلاد نمایشگاه بین المللی پذیرای دوستدارانش خواهد بود و بلافاصله پس از اتمام این اجرا و راس ساعت۳۰ : ۲۱ فرزاد فرزین با ارکستر خودش پذیرای مخاطبان‌اش می‌شود.

این در حالی ست که «زایا سلیمان» که پیش از این وظیفه رهبری ارکس‌تر خواجه امیری را بر عهده داشته، هم اکنون به عنوان رهبر ارکس‌تر فرزاد فرزین انتخاب شده و قطعا رویارویی این چهره‌ها در پشت صحنه برنامه اجتناب ناپذیر خواهد بود و می‌تواند اتفاقات و حاشیه‌های جالب توجهی را در پی داشته باشد. 

به فاصله یک روز پس از این اجرا‌ها، مازیار فلاحی هم ۵ اسفند و راس ساعت ۳۰: ۱۸ در همین سالن به اجرای برنامه خواهد پرداخت و بلافاصله پس از او هم «محسن یگانه» ساعت۳۰ : ۲۱ بروی صحنه خواهد رفت. 

حاشیه‌های اجرای قطعات تیتراژ سریال قلب یخی که در مقاطعی از سال بر عهده هر کدام از این دو خواننده بوده و تنش‌های رسانه‌ای زیادی را هم در پی داشت، از جمله ماجراهای خبرساز این همزمانی اجرا است که این موضوع هم می‌تواند اتفاقات و ماجراهای جالب توجهی را خلق کند. 

قیمت بلیت‌های این برنامه ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ تعیین گردیده و از هم اکنون در سایت‌های معتبر، بلیت‌های این اجرا‌ها بصورت اینترنتی به فروش می‌رسد. 
 
 «موسیقی ما» در تلاش است با برنامه گذار این کنسرت‌ها گفتگو کند و در صورت تحقق، در روزهای آینده می‌توانید جزئیات بیشتری درباره این برنامه‌ها را در همین سایت بخوانید 

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: فرزاد فرزین , نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , گپ و گفت با مازیار فلاحی , برنامه کنسرتـــــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: احسان خواجه امیری , محسن یگانه , مازیار فلاحی , فرزاد فرزین , پاپ , موسیقی , موسیقی فجر , جشنواره موسیقی فجر , کنسرت ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
بیماری ریوی محسن یگانه و کنسرت هایش
یک شنبه 22 بهمن 1391 ساعت 19:21 | بازدید : 637 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

 
بیماری ریوی برای یگانه دردسرساز شد؛
محسن یگانه: کنسرت تهران به قوت خود باقی است

 مدتی است که یک بیماری ریوی که ظاهراً از یک سرماخوردگی شروع شده بود، دامنگیر محسن یگانه شده است و او در هفته های اخیر چند بار در صفحه ی شخصی اش از اوضاع نامطلوب جسمی سخن گفت. این مسئله موجب نگرانی هواداران این خواننده و آهنگساز محبوب گردید و حتی امروز در محافل مختلف صحبتهایی مبنی بر لغو کنسرت این هنرمند در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر مطرح شد. اما محسن یگانه در گفت و گو با موسیقی ما ضمن رد این شایعات افزود: «با توجه به شدت بیماری ام، پزشک تشخیص داده که علاوه بر استفاده از داروهای قوی، مدتی نیاز به استراحت دارم و بهتر است برای بهبود اوضاع ریوی، چند روزی در تهران نباشم و به شمال کشور سفر کنم». وی در ادامه اظهار داشت: «لغو کنسرت کیش نیز به دلیل همین بیماری بوده اما کنسرت 30 بهمن ماه در برج میلاد تهران به قوت خود باقی است و بدون هیچ نگرانی و مشکلی برگزار خواهد شد و لغو آن شایعه ای بیش نیست».

گفتنی است احتمال می رود محسن یگانه تا پایان سال در شهرهای زاهدان، کرمان و شیراز نیز اجراهایی داشته باشد که البته هنوز قطعیت پیدا نکرده اند و در صورت کسب مجوز، از طریق سایت موسیقی ما در خصوص این کنسرتها اطلاع رسانی خواهد شد 

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: محسن یگانه , حباب , آلبوم , خبر , اخبار محسن یگانه , بیماری , بیماری ریوی , کنسرت محسن یگانه , بیماری ریوی محسن یگانه ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
آلبوم عاشقانه ها
جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 21:19 | بازدید : 328 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

     
خواننده :   احسان خواجه امیری
...
     
آهنگساز :   علیرضا افکاری، احسان خواجه امیری
...
     
تنظيم كننده :   هومن نامداری، سیروان خسروی
...
     
ترانه سرا :   روزبه بمانی
...
     
نوازنده ها:   امید حجت، احسان نی زن، میثم مروستی، بهنام حکیم، هومن نامداری
...
     
انتشارات :   آوای هنر / هنر اول
...
ژانر :   پاپ
...
     
     
حواشي :   آرتین ولی الهی: عاشقانه های احسان خواجه امیری در سالروز تولدش (هفتم آبان) روانه ی بازار شده است. 
خواجه امیری پس از موفقیت تیتراژ سریال «نابرده رنج»، تصمیم گرفت برای آلبوم جدیدش از عوامل تولید این قطعه استفاده کند. از این رو به سراغ زوج موسیقیایی موفق این روزها (روزبه بمانی و علیرضا افکاری) رفت و تنظیم های آلبوم را نیز به «هومن نامداری» سپرد. وی همچون آلبوم یه خاطره از فردا، تنظیم سرآلبومی را بر عهده ی «سیروان خسروی» گذاشت. احسان در 3 قطعه نیز از ملودی های خودش استفاده کرده است. «آرش پاکزاد» میکس و مسترینگ قطعه ی «دریا» را به عهده داشته و سایر قطعات توسط «ایمان حجت» میکس و مسترینگ شده اند.
از خواجه امیری پیش از این آلبومهای «من و بابا»، «برای اولین بار»، «سلام آخر»، «فصل تازه» و «یه خاطره از فردا» روانه ی بازار موسیقی شده است.
...
     
ماه انتشار:   آبان
...
سال انتشار :   1391
...
     
لیست آهنگ ها:  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:موسیقی ما
 



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: احسان خواجه امیری , آلبوم جدید احسان خواجه امیری , پاپ , موسیقی , عاشقانه ها , آلبوم عاشقانه ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آلبوم یکی هست
جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 21:12 | بازدید : 329 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

     
خواننده :   مرتضی پاشایی
...
     
آهنگساز :   مرتضی پاشایی، میلاد ترابی
...
     
تنظيم كننده :   مرتضی پاشایی، میلاد ترابی، گروه پازل، پیمان عیسی زاده
...
     
ترانه سرا :   مهرزاد امیرخانی، علی بحرینی
...
     
نوازنده ها:   مسعود همایونی (گیتار الکتریک)، پیام طونی (ویولون)، مرتضی پاشایی (کیبورد و سازهای الکترونیک)، بهنام حکیم (بوزوکی)، رضا تاج بخش (پیانو)
...
     
انتشارات :   ققنوس / تصویرگستر پاسارگاد
...
ژانر :   پاپ
...
     
     
حواشي :   آرتین ولی الهی: مرتضی پاشایی که در یکی-دو سال اخیر با انتشار قطعاتش به صورت اینترنتی مورد توجه قرار گرفته بود، سرانجام به جرگه ی خوانندگان رسمی کشور پیوست. «یکی هست» از قطعاتی بود که با استقبال مواجه شد و حال عنوان نخستین آلبوم رسمی پاشایی است. به جز این قطعه، سایر قطعات آلبوم جدید هستند. فضای آثار پاشایی تا حد زیادی به آثار شادمهر عقیلی و محسن یگانه شباهت دارد. «مهدی کُرد» تهیه کننده این آلبوم بوده است.

لیست آهنگ ها: 

1.       یکی بود یکی نبود

2.       باید کاری کنی

3.       بیا برگرد

4.       نبض احساس

5.       برو

6.       به خدا

7.       خاطره ها

8.       دقیقه های آخر

9.       عشق یعنی این

10.   دیدی

11.   آرزو

12.   یکی هست


...
     
ماه انتشار:   مهر
...
سال انتشار :  

1391

منبع:موسیقی ما

 



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: آلبوم یکی هست , مرتضی پاشایی , یکی هست , آلبوم جدید ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آلبوم حباب
جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 21:25 | بازدید : 329 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

     
خواننده :   محسن یگانه
...
     
آهنگساز :   محسن یگانه
...
     
تنظيم كننده :   محسن یگانه، شهاب اکبری، مهران عباسی، علی ثابت، آرین بهاری و علی رهبری (گروه پازل)
...
     
ترانه سرا :   محسن یگانه
...
     
نوازنده ها:   فیروز ویسانلو (گیتار کلاسیک، الکتریک و آکوستیک)، پیام طونی (ویولن و ارکستراسیون زهی)، بابک یوسفی (کلارینت، ساکسفون سوپرانو)، امید حجت (گیتار آکوستیک)، بابک ریاحی پور (گیتار باس)، مهران سراجیان (فلوت)
...
     
انتشارات :   آوای هنر / هنر اول
...
ژانر :   پاپ
...
     
     
حواشي :   آرتین ولی الهی: بیش از دو سال پس از انتشار آلبوم موفق «رگ خواب»، بالاخره سومین آلبوم محسن یگانه با نام «حباب» صبح امروز (یکشنبه) توسط شرکت «هنر اول» به صورت همزمان در سراسر کشور منتشر شد. شرکت «آوای هنر» صاحب امتیاز این آلبوم بوده است.

هر چند از زمان انتشار رگ خواب تا کنون حدود پانزده قطعه در قالب تیتراژ، تک آهنگ و ریمیکس با صدای محسن یگانه منتشر شد، اما هواداران وی بی صبرانه منتظر انتشار آلبوم جدید او بودند و گویا قطعات منتشر شده نه تنها آنها را سیراب نکرد، بلکه عطش شنیدن آلبوم را بیشتر نمود! محسن یگانه در ماههای اخیر به شکل عجیب و نامتعارفی برای تولید آلبوم جدیدش وقت و انرژی گذاشت، تا اندازه ای که به دلیل ضعف بدنی در اثر بی خوابی های مکرر و بیداری های شبانه روزی، روانه ی بیمارستان شد. او حتی روزهای پایانی تولید آلبوم را در دفتر کارش سکنی گزید تا هر چه زودتر آلبوم را برای انتشار آماده کند. آنگونه که یگانه می گوید، عام پسند بودن و اقبال عمومی آثارش برایش اهمیت ویژه ای دارد و به همین دلیل، نخواست تا با عجله در ارائه ی اثر جدیدش، نقصانی در این زمینه به وجود آید. او قصد دارد با آلبوم حباب، پاسخ همه ی کسانی که در سال گذشته به روشهای مختلف برایش حاشیه سازی کرده اند را بدهد.

یگانه نتوانست خود را راضی کند که هیچ یک از قطعاتی که در آخرین مرحله ی گزینشش برای «حباب» انتخاب کرده بود را از آلبوم بیرون بگدازد، از این رو این آلبوم 14 قطعه دارد که همگی ترانه و ملودی هایی از خود او دارند. بخشهایی از ملودی قطعه ی «نرو» از یک اثر فرانسوی به آهنگسازی Rick Allison الهام گرفته شده، اما یگانه برای جلوگیری از حرف و حدیثهای احتمالی، روی جلد آلبوم ملودی این قطعه را "برداشتی مستقیم از یک قطعه فرانسوی" معرفی کرده است. 

تنظیم قطعات آلبوم حباب توسط محسن یگانه، شهاب اکبری، علی ثابت، مهران عباسی و گروه پازل (آرین بهاری و علی رهبری) انجام شده است. «باور کنم»، «نمیشه» و «حباب» با تنظیم مهران عباسی، «یادته»، «نرو»، «بخند» و «تو که میدونی» با تنظیم شهاب اکبری، «تو حتی...»، «نمیذارم خسته شی» و « تنهایی» با تنظیم علی ثابت، «دوسِت دارم»، «کی جای من اومد» و «هوایی شدی» با تنظیم محسن یگانه و قطعه ی غمگین و احساسی «بیت آخر» با تنظیمی از آرین بهاری و علی رهبری (گروه پازل)، چهارده قطعه ای هستند که در «حباب» خواهید شنید.

این آلبوم محسن یگانه هم قطعاتی برای سلیقه های مختلف دارد. یگانه این بار با اضافه نمودن مهران عباسی، آرین بهاری و علی رهبری به تیم کاری خود، فضاهای متفاوتی را تجربه کرده است.
...
     
ماه انتشار:   مهر
...
سال انتشار :   1391
...
     
لیست آهنگ ها:  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:موسیقی ما
 



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: محسن یگانه , حباب , آلبوم , خبر , اخبار محسن یگانه , آلبوم جدید محسن یگانه , آلبوم موسیقی , آلبوم حباب , پاپ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آلبوم جاده رویاها
جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 20:49 | بازدید : 420 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

 
   
   
خواننده :   سیروان خسروی



 
آهنگساز :   سیروان خسروی، شهاب رمضان، زانیار خسروی، امید جامع، نیما رمضان، مهدی یراحی، آرمیتا فهیمی

     
تنظيم كننده :   سیروان خسروی

     
ترانه سرا :   امیر ارجینی، زانیار خسروی، محسن شیرالی، امیر یگانه، امید جامع، زهرا عاملی، آرمیتا فهیمی

     
نوازنده ها:   نیما رمضان (گیتار الکتریک و آکوستیک)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک سولو، گیتار کلاسیک سولو)، میلاد درخشانی (سه تار)، پدرام فریوسفی (ویولون، ویولا)، سیروان خسروی (پیانو و کیبورد)،‌ علی بیرنگ (پیانو، تنظیم ارکستر)

     
انتشارات :   ایران گام / پخش: هنر شهر

ژانر :   پاپ

     
     
حواشي :   آرتین ولی الهی: «جاده ی رویاها» سومین آلبوم سیروان خسروی است. سیروان وجه تمایز این آلبوم با اثر قبلی اش (ساعت 9) را یکپارچگی فضای قطعات آلبوم جدیدش می داند. او معتقد است این اثر، بهترین آلبومی است که تا به حال منتشر کرده است. از نکات بارز این آلبوم، پیشرفت قابل توجه سیروان در خوانندگی است.
بر خلاف آلبوم های قبلی سیروان، ترانه سراها و آهنگسازهای این آلبوم تنوع زیادی داشته اند. شهاب رمضان، نیما رمضان، مهدی یراحی، امیر یگانه، امیر ارجینی، محسن شیرالی، امید جامع، زهرا عاملی و آرمیتا فهیمی و البته زانیار خسروی، در خلق ترانه ها و ملودی های این آلبوم با سیروان همکاری کرده اند. زانیار، تنها برادر سیروان، در تولید این آلبوم هم فکری و همکاری زیادی با برادرش داشته و سیروان نیز با عبارتی که روی جلد آلبوم نوشته از او قدردانی کرده است: «این آلبوم را به برادر عزیزم زانیار تقدیم می کنم که در تک تک لحظات ساخت این مجموعه در کنارم بود و با ایده های خود مهمترین نقش را در شکل گرفتن "جاده رویاها" داشت».
قطعه ی «نه نرو» که پس از انتشار به صورت تک آهنگ در سال 90، به عنوان بهترین قطعه ی این سال انتخاب شد، نخستین قطعه ی آلبوم جدید سیروان است. «نه نرو» برای چند هفته در صدر چارت رادیو هلندی Funx نیز قرار داشت. همچنین قطعه ی «من عاشقت شدم» به عنوان تیتراژ سریال ساختمان پزشکان و قطعات «بارون پاییزی» و «خدافظی» به صورت تک آهنگ، پیش تر منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته اند. 
با توجه به اینکه سیروان به عنوان تنظیم کننده نیز شهرت و محبوبیت زیادی دارد، مخاطبان و اهالی موسیقی توجهی ویژه ای به این اثر دارند تا ببینند او در آلبوم خودش چه کرده است.


لیست آهنگ ها: 

1.       نه نرو

2.       اینم میگذره

3.       بی قرار

4.       روزای رویایی

5.       دوست دارم

6.       جاده

7.       اگه تو مال من نیستی

8.       بارون پاییزی

9.       آخرین روز

10.   من عاشقت شدم

11.   خدافظی


     
ماه انتشار:   آذر
سال انتشار :   1391
     
لیست آهنگ ها:  


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگه تو مال من نیستی
 
 
 
 
منبع:موسیقی ما

 



:: موضوعات مرتبط: مصاحبه باجـــــــــــ , سیروان خسروی , نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: سیروان خسروی , مصاحبه , تنظیم , آهنگساز , خواننده , کافه , جاده رویاها , آلبوم , آلبوم جدید , پاپ , موسیقی پاپ , آلبوم جدید سیروان خسروی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شهرام ناظری را در تهران ببینید
جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 20:39 | بازدید : 358 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

۹ الی ۱۱ اسفند؛
شهرام ناظری در تهران روی صحنه می‌رود

موسیقی ما – بهمن بابازاده: شوالیه آواز ایران که این روز‌ها چندان خبری از او در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود، بار دیگر قرار است در تهران بروی صحنه برود تا دوستدارانش را که مدت زمان زیادی ست از دیدن اجرای زنده ایشان محروم بوده‌اند، بار دیگر ملاقات کنند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی این برنامه، شهرام ناظری در روزهای ۹ الی ۱۱ اسفند ماه سال جاری و هر روز یک سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران بروی صحنه می‌رود. 

این برنامه با آهنگسازی استاد شهرام ناظری و فرید الهامی قطعات در دو بخش اجرا می‌شوند. در بخش اول که در بروشور برنامه با عنوان «بخش مولانا» معرفی شده، آثاری چون: من چه دانم (مولانا) _سوز وگداز (مولانا) _قفل زندان (مولانا) _شیدا شدم (مولانا) _قطعه حلاج (شفیعی کدکنی) و راست بگو نهان مکن (مولانا) اجرا خواهد شد و در بخش دوم (بخش فردوسی) نیز شاهد اجرای آثاری چون: آواهای باستانی و زورخانه‌ای (فردوسی) _داستان کاوه آهنگر (فردوسی) _ضحاک (شرح پادشاهی) _آواز اصفهان (فردوسی) خواهیم بود. 
 
قیمت بلیت‌های این برنامه ۳۰ و۴۰ و۵۰ و۶۰ و۷۰ و۸۰ تعیین گردیده و بلیت فروشی آن نیز آغاز شده است .

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: کنسرت , برنامه کنسرت , زمان کنسرت , اجرای زنده , مکان و زمان کنسرت , جدید ترین کنسرت ها , برنامه کنسرت شهرام ناظری , شهرام ناظری ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ققنوس با صدای سالار عقیلی
پنج شنبه 19 بهمن 1391 ساعت 19:21 | بازدید : 311 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
سالار عقیلی در برج میلاد میخواند
پنج شنبه 19 بهمن 1391 ساعت 18:14 | بازدید : 380 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

 

 

۱۷ اسفند و در دو سانس؛
کنسرت «سالار عقیلی» در برج میلاد

سالار عقیلی پس از وقفه‌ای کوتاه بار دیگر در تهران و سالن همایش‌های برج میلاد بروی صحنه می‌رود. 

در این برنامه که این خواننده به همراه گروه «راز و نیاز» بروی صحنه خواهد رفت، قرار است عقیلی در قالبی جدید به اجرای برنامه بپردازد. 

این گروه در کنسرت پیش رو منتخبی از قطعات خاطره انگیز ۲۰ سال فعالیت خوانندگی را انتخاب کرده که مردم با آن‌ها خاطره دارند و قرار است آن‌ها را این ترکیب جدید در قالب گروه «راز و نیاز» برای مخاطبان اجرا کنند. 

ارکس‌تر راز و نیاز از ۱۵ نفر تشکیل شده که در آن علاوه بر سازهای سنتی که پیش این در گروه وجود داشته، گروه سازهای زهی نیز سالار عقیلی را همراهی خواهد کرد. 

عقیلی پیش از این نیز با این گروه در برخی از شهرهای کشور از قبیل بندر عباس و اراک و کرج بروی صحنه رفته بود. 

گفتنی ست این برنامه در تاریخ ۱۷ اسفند و در دوسانش در سالن همایش‌های برج میلاد بروی صحنه خواهد رفت 

 

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: سالار عقیلی , نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , برنامه کنسرتـــــــــــ , وب کده باجـــــــــــ , دانلود کده باجــــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: سالار عقیلی , موسیقی سنتی , خواننده , کنسرت , برنامه کنسرت ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
خاطرات مبهم در راه بازار
پنج شنبه 19 بهمن 1391 ساعت 18:0 | بازدید : 380 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
 

«خاطرات مبهم» ده روز دیگر در بازار

 در همه سالهایی که «رضا یزدانی» در بازار موسیقی کشور حضور داشته، هر اتفاق و خبری که به نوعی به این خواننده مربوط بوده، مورد توجه رسانه‌ها و اهالی موسیقی قرار گرفته و همین نشان دهنده میزان مقبولیت این خواننده در بازار کنونی موسیقی کشور است. نزدیک شدن تاریخ انتشار اثر جدید این خواننده در بازار موسیقی کشور باعث شد سراغ مدیر برنامه‌های او «علی اوجی» برویم و درباره آخرین جزئیات و زمان انتشار این اثر با او گپ بزنیم: 

  • از آلبوم جدید رضا یزدانی چه خبر؟ «خاطرات مبهم» را باید رونمایی جدیدی از حال و روز این روزهای یزدانی دانست؟
 بعد از ۱۰، ۱۲ سالی که رضا یزدانی در عرصه موسیقی کشور حضور داشته، این آلبوم راباید یکی از متفاوت‌ترین آثار این خواننده لقب داد که نسخه و ورژن جدید از توانایی‌های او را به دوستدارانش ارائه خواهد داد. این اثر بدون شک یکی از متفاوت‌ترین آلبوم‌هایی ست که تا به حال در بازار موسیقی کشور منتشر شده و قطعا مورد توجه خیلی‌ها قرار خواهد گرفت. 

  • در مورد تیم کاری آلبوم هم دقیق‌تر صحبت می‌کنید؟
کارن همایونفر بحث‌های موسیقی این اثر را بر عهده داشته و اندیشه فولادوند هم به شکلی جدی‌تر در این آلبوم حضور دارد. 

  • یعنی همه آهنگسازی و تنظیم بر عهده کارن بوده؟
ببین موسیقی این آلبوم زیر نظر کارن همایونفر تولید شده. من زیاد با تعریف‌هایی مثل ملودی ساز و تنظیم کننده راحت نیستم و مشکل دارم. چهار قطعه از این آلبوم را خود رضا ملودی‌هایش را تولید ساخته و بقیه کار‌ها را کارن پیش برده. 

  • در مورد محتوای آلبوم بیشتر توضیح می‌دهید؟
رضا در این اثر از یکی از اشعار کلاسیک قیصر امین‌پور استفاده کرده و قطعه «تهران – تهران» هم در آلبوم گنجانده شده است. «نوار» قطعه‌ای است که در حال و هوای آثار نوستالژیک و پرطرفدار یزدانی تولید شده و از دیگر آثار این آلبوم هم می‌توان از قطعاتی چون: «بلاتکلیف»، «فیلم کوتاه»، «حرف‌های بی‌مخاطب» و... نام برد. 

  • تاریخ دقیق انتشار آلبوم چطور؟ مشخص شده است؟
بله برنامه ریزی ما برای ده روز آینده است که آلبوم را وارد بازار موسیقی کشور کنیم. 

  • و از طریق چه شرکتی آلبوم وارد بازار خواهد شد؟
تصویر گستر پاسارگاد و پخش دنیای هنر آلبوم را در بازار پخش خواهند کرد و ناشر این آلبوم نیز شرکت «آوای سوته دلان» است. 

  • و به عنوان سوال آخر. رضا یزدانی تا به حال در جشنواره موسیقی فجر حضور نداشته و امسال برای اولین بار این اتفاق رخ داده. کمی در این مورد صحبت می‌کنید؟
دعوتی از سوی دوستان برای حضور در این فستیوال فرهنگی از رضا یزدانی به عمل آمد و از آنجایی که مخاطبان این فستیوال، با بقیه برنامه‌های کمی فرق دارند، این تصمیم گرفته شد که به این دعوت جواب مثبت بدهیم. 

  • کنسرت بعدی رضا یزدانی در اسفند با قطعات جدید بروی صحنه خواهد رفت؟

بله. تمام سعیمان بر این است و امیدوارم تا آن زمان آلبوم به خوبی شنیده شود تا اجرایی قابل توجه را شاهد باشیم .

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , وب کده باجـــــــــــ , دانلود کده باجــــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: رضا یزدانی , راک , موسیقی , خواننده , خاطرات مبهم ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
سبک های گوناگون موسیقی
چهار شنبه 18 بهمن 1391 ساعت 18:59 | بازدید : 571 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
 
 
Classic Music / Art Music
عبارت موسیقی کلاسیک به طور عام به مجموعه عظیمی از سبک ها و فرم های مختلف اما در ارتباط با هم اشاره دارد. موسیقی کلاسیک در حالت کلی خود تنها به معنای موسیقی کلاسیک اروپایی می باشد.
البته در پاره ای از موارد از این اصطلاح برای اشاره به موسیقی سنتی دیگر ملل نیز استفاده می گردد و ترکیباتی چون Indian Classical Music یا Chinese Classical Music ابداع می گردد. از موسیقی کلاسیک نمی توان تعریف دقیقی ارئه کرد، اما به طور خلاصه باید گفت آثار این سبک همگی توسط موسیقیدانانی خلق می شود که به طور ویژه و بسیار تخصصی در ارتباط با علم موسیقی آموزش دیده اند. اثر موسیقی کلاسیک همگی بر اساس قواعد علمی موسیقی پدید می آیند. Art Music اصطلاح دیگری است که به شکل گسترده ای برای توصیف موسیقی کلاسیک و دیگر شیوه های جدی و هنرمندانه به کار می رود. این عبارت به خصوص در اواسط قرن بیستم رواج یافت و از آن برای توصیف هر نوع موسیقی اعم از غربی یا شرقی استفاده می شود. در باور عامه عبارت موسیقی کلاسیک عموما با آثار ارکسترال اشاره دارد.
 

 

 
Jazz
Jazz فرم ویژه ای در موسیقی است که ریشه اصلی آن به سبک های Folk Blues و Regtime و موسیقی اروپایی باز می گردد. این سبک را می توان اولین فرم هنری مهمی دانست که در ایالات متحده پا به عرصه وجود گذاشت. این موسیقی از زمان پیدایش خود در اوایل قرن بیستم تا امروز شاهد پیشرفا های چشمگیری بوده است و سبک های بسیاری چون Bop, Cool Jazz, Jazz Fusion Bebop, Hard و ... از آن منشعب گشته اند. موسیقی Jazz در ابتدا سبکی سازی Instrumenal بود. از مهمترین سازهای مورد استفاده در این سبک میتوان به ساکسیفون و ترومپت اشاره کرد. از دیگر سازهای اصلی این سبک می توان به ترومبوم، پیانو، کنترباس، گیتار و درامز اشاره کرد. در فرم های قدیمی تر Jazz استفاده از سازهایی چون بانجو و کلارینت نیز مرسوم بود. علی رغم آنکه در سال های بعد خوانندگان نیز به این موسیقی راه یافتند و اشعار بسار معروفی نیز در چهار چوب این سبک ارئه شد، با این وجود سبک Jazz همچنان به عنوان یک موسیقی Instrumental معروف است. دوران اوج موسیقی Jazz فاصله سال های 1920 تا 1950 بود و طی این سال ها این سبک محبوب ترین موسیقی در میان عامه مردم بود. حتی موسیقی پاپ در آن سال ها تاثیرات بسیاری از سبک Jazz گرفته بود. موسیقیدان های Jazz عموما از ساختارهای آکوردی پیچیده و هارمونی پیشرفته ای در آثار خود بهره می بردند. ساخت و اجرای قطعات Jazz عموما به دانش بالایی نیاز دارد. این سبک تاثیرات بسیاری بر سبک های جدید موسیقی همچون Rock, Hip Hop و Electronica گذاشته است. این سبک تاثیرات بسیار نیز بر موسیقی Rhythem And Blues داشته است. امروزه آهنگسازان شاخه Art Music استفاده بسیاری از عناصر موسیقی Jazz در آثار خود می برند.

 
Blues
Blues سبکی آوازی و سازی است که ریشه آن به اجتماعات آفریقایی – آمریکایی در ایالات متحده باز می گردد. منشا اصلی این موسیقی به مراسم مذهبی در آفریقا، ترانه های کارگران سیاه پوست و دیگر عناصری باز می گردد که همگی ریشه در مناطق غربی قاره آفریقا دارند. این سبک بیشتر تاثیر را بر سبک های جدیدی که امروزه به عنوان Pop Music در آمریکا و اروپا شناخته می شوند داشته است. تاثیرات این سبک را به خوبی می توان در سبک هایی چون Roll, Ragtime & Jazz, Rock و ... مشاهده کرد. این سبک همچنین الهام بخش آهنگسازان بسیاری در عرصه موسیقی کلاسیک بوده است. با در نظر گرفتن این تاثیرات قدرتمند می توان Blues را به عنوان مادر کلیه سبک های Popular در آمریکا معرفی کرد.
 

 
Rhythm And Blues
Rhythm And Blues نامی برای موسیقی های عامه پسند سیاهپوستان بود. به کار بردن عبارت B&R در واقع اشاره به شاخه ای از موسیقی Pop دارد که در فاصله سال های 1940تا 1960 در اوج محبوبیت بود. این موسیقی نه Jazz بود و نه Blues و بسیار سبکتر از سبک های قبلی اجرا می شد. در اوایل دها 1950 این موسیقی به موفقیت بسیاری چخ در میان سیاه پوستان و چه در بین سفید پوستان دست یافت. صفحات این موسیقی با حجمی بسیار زیاد در همه جا به فروش می رسید و به تدریج زمینه را برای پیدایش Rock & Roll فراهم می کرد. یکی از مهمترین زیر سبک های این موسیقی Doo Wop نام داشت. در این شاخه از B&P تاکید بسیار زیادی بر پلی فونی در آواز وجود داشت که با تاثیر از سبک Gospel بوجود آمده بود. B&R تاثیرات بسیاری نیز بر سبک Soul داشته است. موسیقی Funk در اواخر دهه شصت میلادی از سبک Soul نشات گرفت و خود بدل به یکی زا پیچیده ترین زیر سبک های این موسیقی گردید. ریتم های موسیقی Funk از جمله مهمترین عناصر موسیقی Pop به شمار می آیند.

 
 
Country Music
Country Music در واقع همان موسیقی محلی است که به شکل ساده به بیان سنت ها و عواطف می پردازد. موسیقی کانتری سبکی بسیار ساده می باشد و موضوعات، ملودی و اشعار آن شباهت هایی نیز با موسیقی Blues دارد. اکثر ترانه های این سبک بر اساس چند آکورد ساده و یک ملودی خطی ساده می باشند. این شکل از موسیقی علی رغم سادگی باعث پیدایش Style های بسیار متفاوتی گشته است. موسیقی Country سبکی بود که در میان ساکنان جنوبی ایالات متحده گسترش یافت. موسیقی اولیه Country به شکل بسیار ساده از گیتار و فیدل تشکیل شده بود. اما با گسترش این موسیقی به تدریج ریتم های این سبک از حالت ساده گذشته خارج شده و به تدریج بستر مناسبی را برای پیدایش سبک هایی چون Swing در دیگر شاخه های Pop و Rock فراهم آورد.

 
 
Hip Hop / Rap / Rapcore
این موسیقی را می توان به عنوان زیر سبکی از موسیقی سنتی B&R نیز در نظر گرفت. جریان اولیه این موسیقی از اوایل دهه هفتاد و در شهرهای ایالات متحده آغاز شد. نخستین آثار Rap در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد پا به عرصه گذاشتند. این ترانه ها امروزه به نام Old School Hip Hop شناخته می شوند. موسیقی Rap چه در نواحی شرقی و چه نواحی غربی پیشرفت بسیاری داشت و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی گردید. مرکز اصلی این موسیقی در شرق شهر نیویورک و در غرب شهر لس آنجلس است. در سال های آغازین این موسیقی، نواحی شرقی تاثیر بیشتری در این سبک داشتند اما به تدریج و در اوایل دهه نود این جریان به سوی غرب منتقل شد. به سرعت و با گسترش این سبک زیر شاخه های بسیار زیادی از آن منشعب شدند که برخی بر مبنای فرم و برخی دیگر نیز بر اساس تقسیم بندی های جغرافیایی و نژادی بودند. موسیقی Alternative Hip Hop از جمله سبک هایی بود که در اواخر دهه نود به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و زمینه را برای پیدایش سبک Jazz Rap نبز فراهم کرد. این موسیقی به سرعت هر چه تمام از مرزهای آمریکا خارج شد و پایگاه های قدرتمندی در کشورهایی چون بریتانیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، مکزیک و ... یافت. این موسیقی با سبک های گوناگونی چون Heavy Metal و Electronica نیز ترکیب شده است که هر کدام زیر شاخه های بسیاری ایجاد کرده اند. Hardcore نیز یکی دیگر از شاخه های این موسیقی است که با اقبال بسیاری مواجه گشته است.

 
 
Electronica
این شاخه از موسیقی به سبک های Disco و Funk در اوایل دهه هفتاد باز می گردد. در این سبک ها برای نخستین بار به شکل گسترده ای از سازهای الکترونیک برای اجرای موسیقی استفاده شد و این روند به گونه ای ادامه یافت که سر انجام فرم کاملا جدیدی از دل این سبک ها بیرون آمد. شهرهای شیکاگو، دیتریت و نیویورک نخستین مناطقی هستند که برای نخستین بار شاهد اجرای سبک هایی چون Techno در اواخر دهه هشتاد بودند. این سبک از موسیقی در بریتانا نیز گسترش چشم گیری یافته است و امروزه به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی Pop تبدیل گشته. علی رغم اینکه این سبک در ابتدا نوعی موسیقی رقص بود اما به تدریج تهیه کنندگان برای نفوذ بیشتر به خانه، سبک های ملایم تر و آرام تری را نیز در آثار خود تجربه کردند.

 
 
Rock / Roch & Roll
موسیقی Rock گستره بسیار بزرگی را شامل می شود و می توان این سبک را پر طرفدارترین سبکی که در دهه پنحاه میلادی پدید آمده است اطلاق کرد. نخستین گونه های Rock & Roll در اواخر دهه چهل پدید آمدند. از نخستین کسانی که این سبک موسیقی را به همگان معرفی کردند می توان از Chuck, Elvis Presley, Berry, Bill Haley و Buddy Holly نام برد. ریشه های اصلی این موسیقی از سویی به سبک هایی چون Country و Rockablly و از سوی دیگر به سبک های Gospel و B&R باز می گردد. این سبک به سرعت توانست یه محبوبیت بالایی در آمریکا و اروپا دست پیدا یابد و به زودی زیر شاخه های بسیاری از آن منشعب گشت. در دهه شصت زمانی که این موسیقی به بریتانیا راه یافت، هنرمندانی چون Beatles, Rolling و Stones تاثیر بسیار زیادی بر این موسیقی گذاردند و آنرا از حالت ساده پیش خارج کردند. با گذشت چند سال به تدریج سبک های Heavy Metal و Punk نیز از این موسیقی پدیدار گشتند. از دیگر زیر شاخه های مهم موسیقی راک می توان به Progressive Rock اشاره کرد که با الهام از موسیقی کلاسیک تاثیر بسزایی بر آینده موسیقی راک گذاشت.
گروه هایی مانند: Yardbirds و Who از نخستین گروه هایی بودند که به تدریج آثار راک را با خشونت بالایی اجرا کردند و باعث پیدایش شاخه مختلف Hard Rock گشتند. سبک های Grunge و Alternativ نیز از دیگر زیر شاخه هایی بودند که با موفقیت بسیاری رو به رو شدند.
 
 

 
New Age
New Age سبکی در موسیقی است که تاکید بسیار زیادی بر بیان عواطف و احساسات درونی دارد. این موسیقی معمولا از درون مایه آرام و آرامش بخش برخوردار است. آنچه در این آثار بسیار شاخص می باشد نوعی تاکید ویژه بر معنویت و مسائل روحی است. حتی برخی از آثار این سبک را می توان در مواردی چون موسیقی درمانی نیز به کار برد. موسیقی دان های این سبک معمولا از دانش و توانایی بسیاری بر خوردار هستند و به خوبی می توانند شنوندگان را جذب آثار خود کنند.

 
 
Pop
تعریف برای موسیقی پاپ بسیار است، ولی آن چه که بهترین تعریف می تواند باشد، "موسیقی بر گرفته از بطن جامعه و دل مردم" است. ویژگی شاخص موسیقی پاپ، درون مایه پر از نشاط و شادی و جنبه آرامش بخش آن است. زیرا می دانیم که همه مردم در یک سطح نیستند اما وقتی قرار است قطعه ای با عنوان پاپ ساخته شود و برای آنکه بتوان آنرا پاپ نامید، باید نوعی باشد که ضمن شادی آور بودن آن و یا حتی اگر غمگین باشد، باید بر گرفته از بطن اجتماع و دل مردم باشد تا وقتی که متن قطعه آن به صورت موسیقی به گوش مردم می رسد به آنها احساس شادی و یا اگر غمگین هستند مایه تسکین و امیدواری و دل داری آنها باشد.
در تعریفی دیگر بر گرفته از تعریف ابتدایی این سبک، می توان گفت که پاپ سبکی است مشتمل بر چندین سبک از موسیقی، زیرا در آهنگ های پاپ به وفور شاهد این موضوع هستیم که سازها و فواصل دیگر سبک ها در آن گنجانده شده است بدیهی است باید دقت نمود که سازهای همراه مکمل کار باشند، نه اینکه باعث هیجان های روحی کاذب با تحریک دروغین و غیر حقیقی تبدیل شود و نتیجه ای جز ضرر و زیان را در داشته باشد

منبع:persianguitarists.blogfa



:: موضوعات مرتبط: دهکده ساز باجــــــــــ , نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , دهکده گیتار باجــــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: سبک موسیقی , گیتار , آموزش موسیقی ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
آدم آهنی و رضا صادقی
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 15:44 | بازدید : 339 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
تکرار سعید نقی ای
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 15:39 | بازدید : 569 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
نامردمی ها ی رضا صادقی
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 15:34 | بازدید : 329 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
تن خسته ی اردشیر کیا
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 15:31 | بازدید : 449 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
آروم آروم حمید و عماد طالب زاده
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 15:25 | بازدید : 524 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
کافه رویا از رضا یزدانی
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 15:12 | بازدید : 317 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
گفتگویی مفصل با مانی رهنما
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 14:39 | بازدید : 323 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

 

این به اصطلاح موسیقی! برای بعضی خواننده‌ها، جز یك دکان برای ارتزاق چیز دیگری نیست

 

موسیقی ما - لی‌لا رضایی: مانی رهنما از آن دسته خوانندگانی است که خودش صدای خود را زندانی کرده است تا هر چیزی را در هرجایی نخواند و بستر ماندگار شدن خود را فراهم کند. او باقی مانده نسلی است که موسیقی را با استادی همچون بابک بیات شناخت وخوانندگی جدی را دستور کار خود قرار داده و به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت خود را ادامه داد. او را با صدایی کلاسیک می‌شناسند که با حفظ امضای استاد خود در آثارش حرفهای بسیاری در خوانندگی پاپ کلاسیک برای گفتن دارد. رهنما هم اکنون شاگردانی را در زمینه خوانندگی آموزش می‌دهد تا شاید در آینده پیرو صدا و خوانندگی او باشند. 

آخرین آلبومی که از این خواننده منتشر شد، آلبوم «من و تو» بود که به دنبال آن سه آلبوم دیگر را آماده انتشار دارد. «من و تو» فرصت خوبی برای شناساندن قابلیت‌های این خواننده در عرصه آهنگسازی نیز بود با او بدین بهانه گفت‌و‌گو کرده‌ایم: 

  • مانی رهنما قابلیت‌های بسیاری در خوانندگی دارد و حتی اگر آهنگسازی هم نکند با صدای خود در دل‌ها جای دارد و مورد توجه اهالی جدی موسیقی قرار دارد. با این همه چرا به ساخت آهنگ روی آورده است؟
من بیشترین دغدغه‌ام در موسیقی آواز خواندن است و ذهنیتم به آواز گرایش بیشتری دارد. ولی به عقیده من خواننده‌ای که با ساز و موسیقی و ساخت آن بیگانه باشد در مراحل مختلف با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. به همین علت و در راستای بالا بردن مهارت‌های آوازی بود که من به موسیقی و نوازندگی روی آوردم. 

 بعد از مدتی که پیانو را در سبک کلاسیک دنبال کردم متوجه گرایشم به گذاشتن ملودی روی ترانه‌ها شدم و در ‌‌نهایت تشویق اساتید بزرگی چون بابک بیات و داریوش تقی‌پور و بهرام دهقانیار و...... این کار را در من جدی‌ترکرد. در ‌‌نهایت پس از سال‌ها سیاه مشق به خودم اجازه دادم که پا در این عرصه گذاشته واین ملودی‌ها را منتشر کنم. 

 باید بگویم که نتیجه هم از طرف دوستان و هموطنان بسیار مثبت بود. ولی در آخر باید بگویم که من را خواننده‌ای بدانید که‌گاه گداری ذوق ملودی سازی بر او فایق می‌شود. اما با وسواس می‌آید و این ملودی را به شما نشان می‌دهد و می‌گوید: به نطرت این ملودی خوب است؟ 

  • با این تفاسیر باید از شما به عنوان یک خواننده یاد کرد یا یک آهنگساز؟
خیلی عجیب است به نظر شما که یک خواننده آهنگسازی هم بکند؟ این امر مختص به ایران نیست چرا که هم در ایران و هم در دنیای موسیقی جهان بسیار بودند کسانی که این دو را با هم ارایه می‌کردند و همچنان هر دورا با هم انجام می‌دهند. شاید شما نخواهید باور کنید که من هم توانایی‌هایی دارم و می‌توانم این دو را همزمان با هم و در کنار هم انجام بدهم. اگر این مساله را باور ندارید باید منتظر گذشت زمان بنشینید و ببینید زمان چه کار می‌کند. من جواب کارهای خودم را از مردم و از زمان می‌گیرم. 

  • در میان مردم چطور؟ فکر می‌کنید مردم با کدام یک از این زوایای هنری شما ارتباط بهتری برقرار کنند؟
مردم ‌‌نهایت لطف و محبت و توجه را نسبت به هر دوی این‌ها داشته‌اند و همین طور نسبت به خود من. اما فکر می‌کنم چون در زمینه خوانندگی بیشتر شناخته شده‌ام، مردم من را بیش از هر چیزی یک خواننده می‌دانند. 

  • با توجه به‌شناختی که از صدای خودتان دارید، ساخت آهنگ برای خودتان بیشتر پاسخگوی نیاز آهنگسازیتان است یا آهنگسازی برای خوانندگان دیگر بیشتر جواب می‌دهد؟
۳ آلبوم با صدای سه هنر جوی آواز در دست انتشار دارم که جواب سوالهای شما در آن و در نظر مردم نهفته است. اما من یک روش دارم و آن این است تا زمانی که روی صدای خواننده‌ای کار نکرده و اشراف نداشته باشم حرکتی انجام نمی‌دهم. چرا که به ماندگاری بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهم. 

  • از میان آهنگهای که اجرا کرده‌اید، چه از ساخته‌های خودتان و چه از ساخته‌های دیگر آهنگسازان، فکر می‌کنید کدام یک خصلت ماندگار شدن را دارا باشند؟
خصلت ماندگاری در آهنگ‌ها‌‌ همان حماسه‌ای است که من سالهاست به آن عاشقانه مشغول هستم. 
من تمام کارهایی را که انجام می‌دهم با هدف ماندگاری است و با این هدف است که بماند. ولی این را هم بگویم که ماندگارشدن در یک اثر فقط مرتبط به هنرمند آن نیست. بلکه در پخش و ارایه به موقع هم هست و در فاکتور‌های دیگر! 

  • با این تفاسیر ماندگاری بم اثر از نظر شما المان‌های مشخصی باید داشته باشد، آن المان‌ها و خصلت‌ها چیست؟
به ترتیب، شعر خوب، ملودی خوب، تنظیم خوب و بدون تاریخ مصرف، و بعد گریز از هر گونه مد و مدگرایی در تنظیم و ترانه، همچنین آماده بودن ذهنیت کلی جامعه در پذیرش آثار عمیق و با محتوا، دیگر اینکه همسو بودن سیستم شرکت‌های دولتی و غیردولتی در تبلیغ موسیقی عمیق و با محتوا، و در پخش و ارایه صحیح آثار در سیستم رسانه‌ای کشور! 

در‌‌نهایت داشتن بستری مناسب و خالی از هر گونه سلیقه‌ای رفتار‌کردن با هنر موسیقی از طرف مسولان و متولیان کشور. 

  • به نظر می‌رسد در آخرین آلبوم خود یعنی «من و تو» به نوعی به تکرار کارهای گذشته پرداخته‌اید و در واقع تکرار مکررات کرده‌اید. در این زمینه چه دفاعی از خودتان دارید؟
من از قطعاتم دفاع می‌کنم نه از خودم. چون دوست ندارم چنین برخوردی با آن‌ها بشود. آن‌ها نه تنها تکرار مکررات نیستند، بلکه به نوعی تازه و بدیع هم هستند. در قطعه «من وتو» در اشاره به جدی‌ترین مشکل این روز‌های جامعه که‌‌ همان طلاق عاطفی بین همسران است به انتخاب ترانه آن به خودم نمره قابل قبولی می‌دهم. در قطعه «خونه» به ترانه، ملودی و تنظیم نمره عالی به خودم می‌دهم. 

در «چه سلامی» ترانه بسیار زیبا و درست و ملودی و تنظیم کاملا در راستای اجرای خوب حرکت می‌کند. 
در «بد آوردم» ملودی، ترانه وتنظیم بسیار چفت و منسجم در ارایه زیبا‌ترین معنای انسانیت که‌‌ همان صبر در زندگی و نگه داشتن کانون مقدس عشق است، حرکت کرده است. 

برای ارایه یک کار الکترونیکی که آواز هم در آن نقش مهمی دارد قطعه «نه ساده نیست» خود نمایی می‌کند. 
لطافت ترانه «نگاهت می‌کنم» در کنار تنظیم هوشمندانه و پر‌تکنیک نیکان همیشه مرا سربلند نگه می‌دارد. 
 «تاوان» با تنظیم و استفاده درست از ساز باربد بیات عزیز در کنار شعر زیبای سهراب پهلوان یک مثلث زیبا را تشکیل می‌دهد. 

و در آخر، در قطعه «فردا که شد» ترانه بابک صحرایی و روند درست ساخت ملودی این فرصت را به من داد که نوع جدیدی از خواندن را به همه علاقه‌مندان ارایه کنم که تنظیم خوب نیکان قسمت طلایی داستان بود. 

  • به عنوان یکی از خواننده‌های پیشکسوت با آهنگسازان و تنظیم‌کنندگانی چون بابک بیات و از میان جوان‌تر‌ها با کسی همچون داریوش تقی‌پور همکاری کرده‌اید. تنظیم‌های این آلبوم و کلا ویژگی‌های آن‌ها چه امتیازی نسبت به کارهای گذشته‌تان با این افراد دارد؟
نیکان در دهه دوم تا سوم زندگی‌اش و در سال ۲۰۱۲ دارد با دغدغه موسیقی درست، زندگی می‌کند و من پس از بار‌ها ارزیابی در کارهایی که خودم به ایشان دادم به این نتیجه رسیدم که این آلبوم را با هم و به صورت یک تیم کار کنیم و دیدیم که به همه ثابت شد که ایشان چه توانایی‌هایی دارند. 

  • تولید هر آلبوم جدید را با چه ایده‌ای آغاز می‌کنید که این آلبوم نیز از آن مستثنی نیست؟
با توجه به توان روز و دارایی در زمینه ترانه و شعر و وحدت کلی یک آلبوم با این نیت که در بازار جایی را به درستی پر کند که عشقم را به اجرا برای مردم به بهترین نحو ممکن پوشش بدهد یک آلبوم را طوری شروع می‌کنم که قطعاتش در معنا و ملودی و تنظیم در یک تعادل کامل باشند. 

  • کارهای شما به نوعی با خواص ارتباط بیشتری برقرار می‌کند تا عوام، برای مردم عادی فکری نکرده‌اید؟
من از مردم دوری نکرده و نمی‌کنم ولی به علت احترام عمیقی که به هموطنان عزیزم دارم تا از صحت یک اثر اطمینان کامل پیدا نکنم به دستشان هیچ آلبومی را نمی‌دهم. حالا اگه این عشق به سروران گاهی ما را از آن‌ها دور می‌کند، ملالی نیست بیشتر توی اقیانوس عشقشان شنا می‌کنم بیشتر تمرین می‌کنم و بیشتر صبر! تا اینکه روزی بالاخره با هم، هم فرکانس شویم تا روزی که سرورانم نوکر خودشان را در قالب یک خواننده ببینند، تا اینکه روزی از نظر خودشان یک خواننده محسوب شوم. آن موقع است که می‌کرفون اگر دستم بگیرم خیلی چیز‌ها را به بعضی از هنر‌ستیزان ثابت می‌کنم. آن موقع با اسلحه آواز و محبت مردم آوازه‌خوانی این سبک دوباره به این جغرافیا برمی‌گردد. دوباره می‌شود ملودی‌های زیبا و بر‌آمده از دل نت‌ها را شنید نه نوحه و مرثیه و.... 

  • شما جزو معدود خواننده‌هایی هستید که دغدغه زیاد کار کردن و آلبوم منتشر کردن را ندارید. نمی‌ترسید به یکباره از حافظه‌ها پاک شوید؟
هنرمندی که با عشق به مخاطب نفس می‌کشد، زمان درست کار‌کردن از‌‌ همان هم‌وطنانش الهام می‌گیرد. مردم ما خیلی نجیب و با معرفت و با محبتن نه به خاطر داشتن این مردم هیچ وقت از هیچ چیزی نباید ترسید. 

  • برای چنین چیزی چه کار کرده‌اید؟
فکر کردم، رمان خوندم، سکوت کردم، نظاره کردم، خندیدم و برگشتم! 

  • انتقادی به شرایط کنونی جامعه موسیقی ندارید؟
شعری از زنده یاد شاملو جواب کامل این سوال است: 
مرا پرنده‌ای بدین دیار هدایت نکرده بود
من خود از این تیره خاک
رسته بودم
چون پونه خودرویی
که بی‌دخالت جالیزبان
از رطوبت جوباره ئی
این چنان است که کسان
مرا از آن گونه می‌نگرند
که نان از دست رنج ایشان می‌خورم
و آنچه به گند نفس خویش آلوده می‌کنم
هوای کلبه ایشان است. 
حال آنکه
چون ایشان بدین دیار فراز آمدند
آن
که چهره و دروازه برایشان گشود
من بودم! 

  • فکر می‌کنید در این میان موسیقی سنگین شما جایی داشته باشد؟ وقتی این همه موسیقی مصرفی و یک بار صرف در جامعه موسیقی شنیده می‌شود فکر می‌کنید مردم به شنیدن آثاری با صدای شما علاقه‌ای از خود نشان بدهند؟
همیشه که نمی‌شود فست‌فود خورد. غذای کلاسیک را همه دوست دارند ولی حتی خیلی‌ها فست فود را دوست ندارند. این هم استعاره‌ای برای جواب شما، موسیقی یک بار مصرف! خودتان بهترین اشاره را کردید. من هم با شما هستم وتوی تیم فکری شما! 

  • با وجود اینکه خوانندگان پاپ-کلاسیک گریزی نیز به موسیقی‌های دم دستی‌تر زده‌اند شما پایتان را فرا‌تر نگذاشته‌اید. چرا؟ همین برای شما کافی است که یک عده مخاطب منحصر و خاص داشته باشید؟
یک عده را خوب بیان کردید. به نظر من هر یک مخاطب موسیقی با محتوا معادل هزار نفر مخاطب موسیقی کم محتواست، یادتان نرود. 

این‌ها اینقدر با شعورند که بعضا من بیشتر وقت‌ها جا می‌خورم و بیشتر وقت‌ها یاد می‌گیرم و اگه در میان این عده سری تو سر‌ها در، در دراز مدت، بیلیت‌ات برده است. چون این‌ها خط دهنده موسیقی در میان عوام هستند. 

  • به مخاطبان جدید‌تر نیز اندیشیده‌اید؟
صد در صد! همیشه به گسترش و انتقال نوع تفکر و موسیقی ساخته شده‌ام به همه دوستان و هم میهنان عزیزم هستم و در این راستا از هیچ کوششی و تغییر هنجاری دریغ نمی‌کنم. ولی در راه کسب توجه مخاطبان جدید هیچ‌گاه هویتم را نادیده نمی‌گیرم و هیچگاه باور‌هایم را از یاد نمی‌برم. 
در حقیقت من همیشه به فکر مخرج مشترک گرفتن بین نظر مخاطبان جدید و تفکرات خودم هستم. موفقیت در این راه باز هم به زمان نیاز دارد. 

  • برای جذب آن‌ها چه کرده‌اید؟
به آن‌ها تا آنجا که می‌شود، نزدیک شدم و به حرف‌هایشان، دغدغه‌هایشان ونظرات و کلا جهان بینیشان دقت کردم. خیلی متفاوت از نسل من فکر می‌کنند ولی همگرایی این دو نسل دور از ذهن نیست. 

اصولا همیشه عرف روز جامعه در همه دهه‌ها به یک نقطه برمی گردد و آن سنت است. فقط لهجه‌ها و نوع بیان آن کار، لباس دیگری به خودش می‌گیرد. این را می‌شود در یک مثال ساده و در بازگشت بعضی مد‌های قدیمی پوشش و لباس به مد روز یافت. با کمی تغییر در ترجمه مفاهیم ثابت موسیقی می‌شود به این جوانان دوست داشتنی نسل چهارم بعد از انقلاب نزدیک شد و خاطره ساخت. 

  • در شرایط سختی که معرفی یک خواننده و بقا او کار راحتی نیست چگونه سرپا مانده‌اید؟
اتفاقا در سبکی که من انتخاب کردم راحت‌تر می‌شود به سرپا ماندن امیدوار بود. 

  • چرا؟ این سبک که مخاطب چندانی ندارد؟
چون اسلوب و قاعده دارد و به قول معروف جا دست دارد. خیلی سنگین است ولی اگر تکنیکش را بدانی راحت بلند می‌شود. فقط صبر و ایمان می‌خواهدکه اینجای کار سخت است. 

شما این نگرانی را درکسانی جستجو کنید که با استفاده از کارهای کاور کشورهای یونان و ترک و عرب ویا با سوء استفاده از تم‌های نوحه و روضه پا به این عرصه گذاشتند. 

  • به این‌ها انتقاد دارید؟
نمی‌توان گفت انتقاد این‌ها ولی واقعا هیچ برنامه و هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنند. این به اصطلاح موسیقی!! برایشان جز یک دکان برای ارتزاق چیز دیگری نیست و مثل کبک می‌مانند. هنوز ندیدند که مردم کاملا سره از ناسره را تشخیص می‌دهند. 

  • در زمینه کنسرت فعالیت جدید خواهید داشت؟ چرا که شما خود را چندان درگیر برنامه ریزی برای کنسرت نمی‌کنید.
با انتشار آلبوم «من و تو» با همت دوست عزیزم اشکان یوسفی و با کار مستقیم و مداوم تهیه کننده خوبمان علی اوجی در آینده بسیار نزدیک در تدارک نوع جدیدی از هم اجرایی موسیقی و تصویر در یکی از سالنهای کشورمان هستیم. 

این قول مسجلی ایست که من از طرف خودم و علی اوجی و تهیه کننده این برنامه که اسمش فعلا محفوظ می‌ماند و بهنام رهنما به عنوان سرپرست گروه و همه نوازندگان گروه با تصویر سازان خاص این برنامه به همه سرورانم و آنهایی که ما باور کردند می‌دهم. 

  • در روزهایی که موسیقی راه فراری است از روزمرگی به دنیایی دیگر، آیا از این راه به امرار معاش هم فکر می‌کنید؟
در دنیای پهناور و رویایی و صد البته جدی موسیقی اگه شما بیست و چهار ساعت را هم به کار مشغول باشید کم است. نه اینکه هر بیست و چهار ساعت را به اجرا مشغول باشید، بلکه شما باید آن کسی باشید که ساعت‌های زیادی را به تجسم کارش اختصاص می‌دهد (به وجود آوردن چیزی از عدم) و نیاز به تفکر دارد. تفکر نیاز به مطالعه و رویا دارد و این یعنی غوطه ور بودن در جهان ذهنیات و واقعیات و آوا‌ها. 

  • نمی‌فهمم. یعنی چه؟ بالاخره پول‌سازی می‌کنید از آن یا نه؟
این یعنی بله من خنیاگر، یا صدا پیشه، آوازه خوان و آوا‌ساز این دورانم و جز در ازای ارایه آواز و موسیقی پولی از جایی در نمی‌‌آورم. 

اگر تقسیمات روز را به بیش از بیست‌وچهار تغییر دادند لطفا من را خبر کنید چون حتی در آن لحظه شاید در رویای ساخت یک آوا و یا خواندن یک ملودی غرق باشم. 

  •  برخی از انتخاب‌هایتان شاید از سر رفاقت‌ها باشد. این به کارتان ضرر نمی‌رساند؟
من با کسانی رفاقت نمی‌کنم که دور از ذهنیات من باشند و اگر کاری در جهت رفاقت انجام بدهم به این معنی نیست که در خلاف جهت اعتقادم قدم برداشتم. 

  • نقدهایی هم به آلبومتان شد. با آن‌ها موافقید؟
از این همه محبت و توجه و باور یاران و هموطنان عزیزم شوکه و شکر گذار پروردگارو ممنون عزیزانم. 

  • نقد حرفه‌ای در این میانه جایگاه مشخصی دارد؟
نه. چرا که معتقدم می‌تواند خیلی بهتر از این‌ها باشد. ولی اگر جغرافیای حسد و توهم کمی دور‌تر از این صنعت بود، می‌شد که از خود هنرمندان طراز اول این هنر خواست که آثار را نقد کنند که چیزی برای مخاطب و مولف هر دو داشته باشد. 

منتفدی را که خودش مولف نیست بعضا شاید آنی بوده که می‌خواسته هنرمند بشود و نشده و حالا شده منتقد! 
بعضی مواقع دیده‌ام از این نوع افراد ولی به طور کل در هر صنعت و صنف همه جور آدمهایی مشغول به کارهستند که نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت. 

  • منتقدین با شعور هم کم نیستند می‌خواهید بدانید چه کسانی هستند؟
باید سبقه این افراد را دنبال کنید و ببیند که خود از چه سطحی از دانش در این زمینه برخوردارند. باید دید آیا خودشان هیچگاه توانسته‌اند یک نت سالم را به صدا در بیاورند یا خیر. 

  • رو در رو هم به انتقادتان می‌پردازند؟
کاش حداقل این گونه بود. اخیرا شخصی که خودش را معرفی نمی‌کرد وقت و بی‌وقت و‌گاه و بیگاه برام پیامک‌هایی از نقطه نظراتش می‌فرستاد که توقع داشت من شبانه روز پاسخگوی نقد‌هاش باشم و جالب است که وقتی پس از بار‌ها توجهی رو که در انجام وظیفه هر هنرمندی می‌دانم به ایشان کرده و نظرم را بیان کردم دیدم ایشان خودش را از همه هنر موسیقی بالا‌تر و مجاز به بیان افکار با صدای بلند در مورد همه می‌داند. آن وقت است که در می‌مانم چه باید بگویم. این هم یک جورش است حتما....! 

  •  این نقد‌ها اصلا تاثیری در کارکرد خواننده‌ها و عوامل تولید یک آلبوم دارند؟
 کاری به بقیه ندارم ولی خودم کاری را ارایه می‌کنم که به آن اعتقاد دارم. نقد روی من خیلی کم می‌تواند تاثیر بگذارد. به ظاهر سرتکان می‌دهم و می‌گویم بله لحاظ می‌شود ولی در باطن این کار را نمی‌کنم. 

  • شاید برخی از نقد‌ها واقعا بتواند کمکی به پیشرفت موسیقیتان بکند.
من قبل از انتشار و در مقطع انتخاب بار‌ها در مقطع ساخت بی‌شمار و در زمان ارایه و تاثیر به دفعات نقد‌ها را در نظر می‌گیرم و بعد آن کار را ادیت، پالایش و نهایتا اجرا می‌کنم. 
روش من این است که در مورد دوستان همکارم نمی‌دانم و در معنای واقعی کلمه و دور از فاکتور زمان انتقاد به اندازه خود اثر یا بیشتر می‌تواند اهمیت داشته باشد در بالا‌تر بردن سطح آگاهی مخاطب و مولف. 

  • گویا آلبومهایی را قرار است روانه بازار موسقی کنید.
بله آلبوم بعدی کاملا نقطه دغدغه‌های من بهنام و بابک صحرایی عزیز و سجاد ایران‌نژاد با پیدایش تهیه‌کننده‌ای به نام علی اوجی است که به نظر من بعد‌ها صفحات تاریخ موسیقی پاپ ایران اسمش را همطراز موزیسین‌ها بزرگ این رشته قرار خواهد داد. 

آن روز که علی درگفتمانش با اشکان یوسف‌پور قرار حمایت از من و یاران عزیزم را گذاشتند کردند من را از اتاق کوچک تدریس آواز در سنین جوانی به صحنه وسیع اجرا در روزهای تجربه کشاندند و گذاشتند که برای کسانی که من را مانی رهنما کردند انجام وظیفه کنم که هموون سروران خوبم مردمند هستند! 

  • چشم انداز موسیقی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید. موسیقی به جای خوش ختم می‌شود یا باید عطایش را به لقایش بخشید؟
شما خیلی راحت درباره معشوق ما‌‌ همان عطیه‌ای الهی که نامش موسیقی است حرف می‌زنید. خدا نکند که موسیقی عطایی درش نباشد ولی اگر نباشد و اگر لقایی هم نداشته باشد یک چیز دارد و آن آوا ست. 

  • در آخر؟

تن‌ها صداست که می‌ماند
در آخر از دوست هنرمندم نیکان بابت تمام دلسوزی‌های به جایش و تمام تلاش‌های به بار نشسته‌اش تشکر می‌کنم. من و علی و اشکان که نتوانستیم از خجالتش در بیاییم اول خداوند بزرگ بعد این نازنین سروران خوب جواب زحماتش را دادند. ممنون! 
همچنین از تمام ترانه سرایان خوب مجموعه «من و تو» مخصوصا بابک صحرایی و افشین مقدم و زهرا عاملی و... تشکر می‌کن

منبع:موسیقی ما



:: موضوعات مرتبط: مصاحبه باجـــــــــــ , نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: مانی رهنما ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهنام علمشاهی در تهران پلاک 1
دو شنبه 16 بهمن 1391 ساعت 14:30 | بازدید : 498 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
بیقرار ی متین معارفی
دو شنبه 16 بهمن 1391 ساعت 13:55 | بازدید : 155 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )
رضا یزدانی درباره خاطرات مبهم میگوید...
دو شنبه 16 بهمن 1391 ساعت 13:42 | بازدید : 309 | نوشته ‌شده به دست BehzaD BaJ | ( نظرات )

رضا یزدانی خواننده پاپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: آلبوم "خاطرات مبهم" در آستانه انتشار بود اما با درگذشت ناگهانی امید بهکار طراح خوب کشورمان آلبوم با تاخیر چند هفته ای منتشر می شود چرا که باید کارهای طراحی آلبوم را دوباره انجام بدهیم. 
یزدانی در ادامه تصریح کرد: البته یکی دیگر از دلایل تاخیر در انتشار آلبوم جدیدم افزودن 4 کلیپ به آلبوم بود این ویدئو کلیپ در یک DVD جداگانه و همراه با لوح فشرده صوتی آلبوم منتشر می شود. 

وی همچنین ادامه داد: آهنگسازی و تنظیم تمام قطعات آلبوم بر عهده کارن همایونفر بوده و من تنها 4 ملودی را ساخته ام. 
رضا یزدانی در ادامه صحبت هایش در رابطه با جشنواره موسیقی خبر اینگونه توضیح داد:  در اینکه موسیقی پاپ نیازمند یک جشنواره مستقل است هیچ بحثی نیست و نمی توان از این واقعیت فرار کرد که در حال حاضر  موسیقی پاپ محبوب ترین سبک موسیقی در داخل ایران است. 
وی همچنین تصریح کرد: کشورهای دیگر حتی برای تک آهنگ های  منتشر شده فستیوال برگزار می کنند اما ما هیچ رسانه ای برای معرفی آثارمان نداریم این اتفاقات در حالی رخ می دهد که چرخ اقتصادی موسیقی را عوامل موسیقی پاپ می چرخانند برای مثال وقتی خواننده ای 8 سانس پشت سر هم کنسرت می گذارد و در همه سانس ها سالن پر می شود نشان دهنده ی محبوبیت این سبک از موسیقی است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان



:: موضوعات مرتبط: رضا یزدانی , نگارخانه باجـــــــــ , دهکده خبر باجـــــــــــ , کــــــافـــــــهــــــ بـــــاجــــــــ , ,
:: برچسب‌ها: رضا یزدانی , مصاحبه , برترین ها , راک , موسیقی , خواننده , بیوگرافی , موسیقی , موسیقی فجر , جشنواره فجر ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد